Heaven - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Anna Kostelijk - WaarBenJij.nu Heaven - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Anna Kostelijk - WaarBenJij.nu

Heaven

Door: AnnaKostelijk

Blijf op de hoogte en volg Anna

09 Juli 2012 | Maleisië, Kuala Lumpur

Afgelopen week was ik op Pulau Pangkor. Het mooiste eiland dat ik ooit heb gezien. Palmbomen, apen, jungle, schildpadden, katten, geweldig mooie stranden waar geen kip is... En natuurlijk een chinese tempel met een enorm groot Donald Duck beeld voor de ingang. Op een avond besloten mijn kamergenoten, Ben the American, Swiss Chris, Sandrine, en ik om te gaan nachtzwemmen. Het strand was zo'n honderd meter bij ons hostel vandaan en het water voelt alsof je in het zwembad duikt. Normaal gesproken staat het water heel hoog maar nu was het zo'n 1,5 meter lager dus je kon superver de zee inlopen voordat het tot aan je kin stond. Dat betekende dat we ver bij alle andere mensen en het strand vandaan waren dus het was heel donker, en zo kwamen we erachter dat er fluoriserende algen in het water zaten! Die zag je alleen als je het water bewoog dus als je zwom leek het net of er vuur uit je armen schoot of dat de vonken uit je vingers sprongen. ik heb een kwartier lang alleen maar rondjes om mezelf gezwommen en ernaar gestaard.

Toen we uiteindelijk uit het water kwamen zagen we dat een ander eilandje, dat normaal ongeveer 150 meter in de zee lag, opeens een stuk dichter bij was door het lage water dus we besloten om te proberen om er naar toe te zwemmen. Bleek dat het helemaal niet nodig was om te zwemmen want waar het water normaal gesproken tot ver boven mijn hoofd kwam, kwam het nu amper tot aan mijn billen dus we konden zo naar de overkant lopen. Heel in de verte was er onweer, dat lichtte de hemel op en de contouren van de wolken ervoor, en boven het eiland stond de maan. We hebben een plekje opgezocht op de rotsen en in stilte genoten. Ik realiseer me nu dat ik nooit kan omschrijven hoe bijzonder het was maar ach, ik heb het geprobeerd.

  • 09 Juli 2012 - 06:08

    Claudi:

    Het zou zomaar kunnen dat de hemel er zo uit ziet. Je beschrijving is bij mij wel overgekomen hoor! blijf genieten
    dikke kus, nog twee dagen dan brengen we Paul naar je toe ; )

  • 09 Juli 2012 - 18:18

    Tante Annita:

    Lieve Anna,
    Wat een belevenissen. Wat is de aarde mooi hè? Ontdek nog maar lekker door.
    Groet van tante Annita

  • 10 Juli 2012 - 08:35

    AnnaKostelijk:

    Ja! Overmorgen ga ik de wereld verder ontdekken met Paultje! Ik ben helemaal een beetje zenuwachtig voor hem, hihi. :) maar heb er heel veel zin in! xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Maleisië, Kuala Lumpur

Malaysia

Recente Reisverslagen:

12 Augustus 2012

Waar ze Finding Nemo hebben gefilmd.

03 Augustus 2012

Best adventure ever. So far.

28 Juli 2012

Ziek, zwak en misselijk.

18 Juli 2012

Zeemeermin

13 Juli 2012

Paultje
Anna

Actief sinds 16 Juni 2012
Verslag gelezen: 189
Totaal aantal bezoekers 5516

Voorgaande reizen:

31 Mei 2012 - 23 Augustus 2012

Malaysia

Landen bezocht: